Ken Block czwartym kierowcą w Teście Tytanu

Castrol EDGE zaprosił znanego na całym świecie z pokazów Gymkhana i barwnej osobowości, Kena Blocka, do wystąpienia w niezwykłym wydarzeniu pt. „Titanium Strong Blackout”. Uznany przez ESPN za jednego z najbardziej wpływowych sportowców świata Ken Block, którego specjalnością jest przekraczanie granic i robienie rzeczy niemożliwych, dołączył do znakomitego grona kierowców: Augusto Farfusa z zespołu BMW Motorsport, Mike’a Rockenfellera – mistrza serii DTM 2013 za kierownicą Audi i Adriana Zaugga – kierowcy testowego Lamborghini.

Ta czwórka podjęła się niezwykłego zadania – w ramach „Titanium Strong Blackout” po raz pierwszy na świecie zmierzyła się z torem wyścigowym w niemal całkowitych ciemnościach. Znany ze swoich zapierających dech w piersiach stuntów samochodowych Ken wyciśnie maksimum możliwości z jego Forda Fiesty ST RX43. Jego zadaniem, wspólnie z pozostałymi kierowcami biorącymi udział w teście, jest udowodnienie, że w momentach największej próby mają moc tytanu.

Castrol EDGE od początku pojawienia się na rynku wspiera śmiałków przekraczających granice w sporcie, jednak współpraca z Kenem Blockiem przy „Titanium Strong Blackout” przenosi tę współpracę na zupełnie inny poziom. Ken, wraz z innymi kierowcami, wykorzysta całą swoją wiedzę i talent, by pokazać możliwości oleju Castrol EDGE, wzmocnionego tytanem.

Testy Tytanu, ogłoszone w marcu tego roku w Genewie, to seria mocnych wyzwań motorowych dla kierowców i ich maszyn, przeprowadzonych z okazji premiery nowego Castrol EDGE Titanium FST™, najbardziej wytrzymałego oleju silnikowego w historii firmy Castrol. „Titanium Strong Blackout” to pierwszy test, który odbył się nocą na torze wyścigowym z przeszkodami stworzonymi przez promienie świetlne. Podzielono go na cztery części, a każdy z zawodników miał do pokonania jedną z nich – w ten sposób powstała sztafeta i wyścig ze światłem, który przetestował możliwości człowieka w harmonii z jego maszyną i olejem Castrol EDGE. Wśród wielu zadań, jakie cała czwórka musiała wykonać, były m.in. drift w parach czy jazda wzdłuż szpaleru laserów.

„Titanium Strong Blackout to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie” – powiedział Ken Block. „Nigdy nie jeździłem z gazem do dechy bez świateł po ciemku, więc od razu potraktowałem to jak nowe wyzwanie. Do tego jeszcze te tańczące świetlne przeszkody… Muszę przyznać, że jest to jedna z ciekawszych i niecodziennych rzeczy, jakie robiłem w mojej motoryzacyjnej karierze. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem wziąć udział w tym projekcie” – podkreślił Block.

Więcej informacji o Testach Tytanu, które towarzyszą wprowadzanym od kwietnia na rynek europejski nowym olejom Castrol EDGE Titanium FST™, można znaleźć na stronie www.castroledge.pl.

 

 

Fakty o nowym oleju Castrol EDGE Titanium FST™

  •        Stworzono i testowano 2400 różnych mieszanek olejowych, by znaleźć tę właściwą
  •        Podczas testów z użyciem silników „przejechały” one ponad 3 mln kilometrów (75 okrążeń ziemi)

Dzisiejsza technologia daje możliwość producentom samochodów, by tworzyć coraz mniejsze, mocniejsze i oszczędniejsze silniki. Cele:

  •        Zmniejszone zużycie paliwa
  •        Zmniejszona emisja spalin i szkodliwych substancji
  •        Dobre osiągi

To wszystko sprawiło, że ciśnienie w silnikach w ostatnich latach wzrosło niemal dwukrotnie. A to oznacza większe obciążenie dla oleju.

  •        Ciśnienie sięga 10 tys. kg na cm2
  •        To odpowiednik pięciu samochodów ustawionych na obcasie szpilki

Silniki stają się bardziej skomplikowane, m.in. przez takie rozwiązania jak wtrysk bezpośredni czy doładowanie. W rezultacie ciśnienie w silniku rośnie, a wraz z nim – obciążenie dla oleju.

Zadaniem oleju jest ochrona każdej z ruchomych części silnika, musi on więc być wytrzymały i musi dowieść tej wytrzymałości na każde żądanie.

  •        Castrol EDGE wzmocniony technologią Titanium FST™ – dwukrotnie mocniejszy film olejowy
  •        Zapobiega przerwaniu filmu olejowego
  •        Zmniejsza tarcie, by zmaksymalizować osiągi
Źródło BP Europa SE, Oddział w Polsce. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top